הנער שניצל מלינץ': "ניסו לגרור אותי לכפר"; המחבל שחוסל עסק בפיגועים

    אריאל שרפר No Comments on הנער שניצל מלינץ': "ניסו לגרור אותי לכפר"; המחבל שחוסל עסק בפיגועים

    הנער שניצל מלינץ' על ידי מספר מחבלים שארבו לו, מדבר לראשונה. בדיקת הקול היהודי מעלה כי המחבל שחוסל ישב בכלא, על מספר פיגועים שביצע | מועצה אזורית שומרון: "אנשי כיתת הכוננות היו בסכנת חיים" | עוצמה יהודית: "להרוס עוד הלילה את בית המחבל שנהרג"

    מעצרים הערב ברמאללה צילום: פלאש 90
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניסיון הלינץ' ביום שבת מעורר הדים רבים, במהלך התפרעויות המחבלים וניסיונות הלינץ' על ידי תושבי הכפר הערבי אל מועייר, כיתת הכוננות שבאה לעזרת הנער, נקלעה להתפרעויות המחבלים הגנה על עצמה בירי לעבר המחבלים, כתוצאה מהירי ההגנתי, מחבל חוסל. הנער מוסר את גרסתו לאירוע בשבת: הערבים תקפו אותי וניסו לגרור אותי לכפר. הצלחתי בנס לברוח ולהזעיק את כיתת הכוננות".

    בדיקת הקול היהודי העלתה כי המחבל שחוסל, חמדי נעסאן מאל מועייר, נעצר בשנה הלועזית 2000 והורשע בביצוע מספר פיגועים ובהם הנחת מטען חבלה וירי לעבר יהודים.

    הוא נידון ל-9 שנות מאסר אך שוחרר בחודש הלועזי נובמבר 2007 עם עוד כ-430 מחבלי פת"ח כ"מחווה" של ממשלת ישראל והעומד אז בראשה אהוד אולמרט לאבו מאזן לקראת ועידת אנאפוליס.

    המחבל שחוסל כפי שמופיע ברשימת המשוחררים לרגל ועידת אנאפוליס

    הנער שהנדקר בשבת בצהריים מספר על האירוע. לדבריו :"בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאתים מטר מהיישוב, הגעתי ופתאום ראיתי 3 ערבים, שעשו לי מארב, הם תקפו אותי, הרביצו לי, וניסו לגרור אותי לכפר. הצלחתי לברוח לעדי עד, ובדרך הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם, הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים".

    האזינו לעדות:

    צילום: פלאש 90

    המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה, בעקבות אירועי ניסיונות הלינץ' סמוך ליישוב עדי עד שבגזרת בנימין. הערב, מפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת, הטיל על היחידה המרכזית של מחוז ש"י לנהל את חקירת האירוע.

    כבר בשלב זה עוסקים חוקרי היחידה בביצוע פעולות ראשוניות ובכללן גביית עדויות מגורמים שונים שנכחו באירוע, איסוף ממצאים וניתוחם וזאת במטרה להתחקות אחר ההתרחשויות והנסיבות של האירוע. מהמשטרה נמסר: עם התקדמות החקירה, וככל שיתאפשר נעדכן בפרטים נוספים.

    ממועצה אזורית מטה בנימין נמסר בתגובה לניסיון הלינץ': עם צאת השבת הגיע ראש המועצה ישראל גנץ לאזור התקרית החמורה שאירעה במהלך השבת בעמק שילה כדי לבחון את הדברים מקרוב, ולקיים ישיבות בשטח עם גורמי הצבא ותושבי האזור. התמונה שהתקבלה בשטח, אצל כיתת הכוננות בשעת אמת, היא של ניסיון חטיפה ותקיפת נער יהודי תושב האזור על ידי ערבים מהכפר אל מועייר, שהביאה לפציעתו.

    ב"ה הנער הצליח להימלט ולהזעיק עזרה. כיתת הכוננות האזורית יצאה לאזור התקיפה, ונתקלה במתקפת אבנים עזה ממארב של מאות פורעים ערבים. אנשי כיתת הכוננות שהיו בסכנת חיים נאלצו להגן על עצמם בירי. כוח צבאי שהגיע למקום פעל, באמצעות ירי, במשך פרק זמן ארוך מאוד לחלץ את חברי כיתת הכוננות.

    ראש המועצה ישראל גנץ: האירוע עדיין בבדיקה אך מתחקיר ראשוני עולה כי הירי בוצע בעקבות סכנת חיים אליה נקלעו חברי כיתת הכוננות. מדובר באירוע חמור, כל הגורמים הבטחוניים נמצאים בשטח ופועלים כעת להרגעת המצב.

    תגובת תנועת עוצמה יהודית לניסיון הלינץ' בעדי עד: רק ביום חמישי האחרון הניחו תושבי הכפר מטען חבלה בציר אלון הסמוך וביום שישי נזרקו אבנים מכיוון הכפר על הציר. ההתפרעות ההמונית וניסיון הלינץ' של ערביי כפר הטרור אל-מועייר במטיילים היהודים הם המשך ישיר למדיניות הרופפת בטיפול באירועי הטרור הערבי היומיומיים בכבישי יהודה ושומרון ואנו קוראים לצה"ל להרוס עוד הלילה את ביתו של המחבל שנורה.



    0 תגובות